Głosowanie na najlepszy projekt „Ogrodu rekreacyjnego według MINECRAFTA”
11.02.2018 09:02W dniu 7 lutego 2018 r. w naszej szkole odbyło się głosowanie na najlepszy projekt „Ogrodu rekreacyjnego według MINECRAFTA”. Nasi uczniowie wybierali spośród 17 wspaniałych projektów utworzonych podczas II etapu konkursu. W trakcie demokratycznych wyborów zagłosowało 610 uczniów naszej szkoły. Oddano 606 głosów ważnych, 4 głosy były nieważne.
Przeliczenia głosów dokonał Samorząd Uczniowski w składzie: Martyna Jakubowska, Oliwia Kondera, Wiktoria Glinka oraz Kinga Jakubowska.Wyniki przedstawiały się następująco:
I TURA
Nr projektu w głosowaniu
Nazwa projektu
Liczba punktów
1
Perfekto
88
2
Kolorowy ogród
14
3
Grupa 4d Ogród
32
9
Bezpieczny ogród
55
5
Ogród marzeń
17
6
Minecraft szkoła
26
7
Labcio
15
8
Wspaniały ogród
13
II TURANr projektu w głosowaniu
Nazwa projektu
Liczba punktów
10
Ogród naszych marzeń
35
11
Nasz ogród
23
12
Kl. 5 D
20
13
Ogród marzeń
26
14
5a Gr 2
41
15
Ogród „Miszczów”
74
16
Ogród marzeń
80
17
Pastelowa kraina
11
18
Projekt P
36
Decyzją Komisji Samorządu Uczniowskiego, Rady Rodziców oraz Dyrektora szkoły postanowiono wytypować dwa najlepsze projekty z dwóch tur konkursu. W I turze konkursu wygrał projekt „Perfekto” uzyskując liczbę głosów 88. Jednak nie spełnił on kryteriów projektowych zabudowy płaskiej, dlatego też nie został wybrany przez Komisję. W II turze konkursu wygrał projekt „Ogród marzeń” uzyskując liczbę głosów 80. Spełnił on wszystkie kryteria projektowe zabudowy płaskiej. Komisja postanowiła ocenić ten projekt, jako najlepszy projekt i przyznać 1 miejsce w konkursie.
1 miejsce – projekt pn „Ogród Marzeń” wykonany przez uczniów: Alex Philippe, Piotr Smoliński, Antoni Zawolski – wszyscy uczniowie z kl. III a.
2 miejsce – projekt pn „Perfekto” wykonany przez uczniów: Kacper Andrzejewski, Przemysław Kowalczyk, Igor Księżopolski – kl. IV c, Tymon Szerszeniewski – kl. IV a.
3 miejsce – projekt pn „ Ogród Miszczów” wykonany przez uczniów: Jan Krupa, Damian Majda, Wiktor Pawelec, Kacper Porębski, Franciszek Sitnicki – kl. V b.
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy za wielkie zaangażowanie i kreatywność. Powstało 17 ciekawych projektów. Wiemy, że nie wszystkie prace mogły być zrealizowane, ale Wasza pomysłowość i inwencja twórcza były dla wszystkich radością i dumą. Cieszymy się, że nasi Uczniowie potrafią robić rzeczy ważne i istotne dla przyszłości naszej szkoły. Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym osobom w przygotowanie tego wydarzenia, a przede wszystkim Panu Burmistrzowi Marcinowi Jakubowskiemu za możliwość realizacji projektu.
II etap konkursu szkolnego „Ogród rekreacyjny według MINECRAFTA”
11.02.2018 06:49W dniu 6 lutego 2018 r. w naszej szkole odbył się II etap konkursu szkolnego „Ogród rekreacyjny według MINECRAFTA”. Uroczystego otwarcia zmagań konkursowych dokonali Burmistrz Miasta Mińsk Mazowiecki Pan Marcin Jakubowski Pani Dyrektor Ewa Szczerba oraz Przewodniczący Rady Rodziców Pan Dariusz Świętochowski. W wydarzeniu tym uczestniczyli także rodzice. Na wstępie dokonano podsumowania I etapu konkursu. Nagrody otrzymali: 1 miejsce - Dawid Porębski, 2 miejsce (praca zbiorowa) - Aleksander Jagiełło, Mateusz Zawadka, Gabriela Nalazek, Hanna Malka, Anna Rozparzyńska – Noga, Bartosz Żyłka, Michał Nowicki, 3 miejsce – Nikodem Król. Następnie po krótkim instruktażu uczniowie przystąpili do II etapu fascynującej i pouczającej przygody z MINECRAFTEM. Pracowali w kilkuosobowych zespołach pod okiem specjalistów z Innovative Lab oraz nauczycieli informatyki. Ze względu na ogromne zainteresowanie dzieci tym nowatorskim przedsięwzięciem wszyscy uczestnicy zostali podzieleni na dwie tury. W efekcie grupowej pracy, której towarzyszyły niesamowite emocje, zaangażowanie i inwencja twórcza, powstało 17 ciekawych projektów. Wszystkie projekty zostały zaprezentowane na wystawie zorganizowanej przy bibliotece szkolnej w dniu 7 lutego 2018 r. w godzinach 12:00 – 14:00. Najlepszy projekt zostanie wyłoniony w drodze demokratycznego głosowania przez uczniów SP 5.
WARSZTATY CZYTELNICZE Z WYDAWNICTWEM ZAKAMARKI
07.02.2018 15:535 i 7 lutego w naszej szkole po raz kolejny już odbyły się warsztaty czytelnicze z przedstawicielką Wydawnictwa Zakamarki. W spotkaniu uczestniczyły wszystkie klasy trzecie i czwarte.
Uczniowie klas trzecich mieli okazję przyjrzeć się swoim emocjom, spróbować je nazwać i rozpoznać. Punktem wyjścia była książka francuskiego profesora filozofii Oscara Brenifiera „Uczucia, co to takiego?” z serii Dzieci Filozofują. Udział w zajęciach prowokował dzieci do analitycznego i krytycznego myślenia.
Natomiast uczniów klas czwartych warsztaty miały zachęcić po sięgnięcie po książki przygodowe pary bohaterów Dawida i Larisy nowej serii Martina Widmarka
W ramach godzinnych warsztatów przeprowadzono interaktywne czytanie fragmentów książki wzbogacone pokazem multimedialnym oraz aktywnościami związanymi z lekturą, np. wcielenie się w rolę bohatera w określonej sytuacji książkowej, grupowe odszyfrowanie zakodowanego hasła (szyfrem był układ okresowy pierwiastków – tablica Mendelejewa). Uczniowie zapoznani zostali również z postacią autora i historią powstania książek. Poznali znaczenie słowa antykwariat oraz przykłady takich instytucji w Polsce i na świecie. Warsztaty zawierały w sobie również elementy historii książki –np. wyjaśniono pojęcie biały kruk, pokazano najmniejszą i największą książkę świata.
Książki z tej serii to: „Antykwariat pod Błękitnym Lustrem”, „Trzynasty gość”, „Wyspa Obłąkanych, „Pieśń Szamana”.
Wszystkie tytuły książek znajdują się w zbiorach biblioteki szkolnejPOLECAMY
Drodzy Uczniowie!
02.02.2018 17:53Dziękujemy serdecznie wszystkim uczestnikom I etapu konkursu szkolnego „Ogród rekreacyjny według Minecrafta”. Dzięki waszej inwencji twórczej i ogromnej wyobraźni powstały naprawdę interesujące i godne uwagi prace. A zatem zapraszamy Was do kolejnego etapu zmagań konkursowych. Odbędzie się on już we wtorek 6 lutego w godz. 13.00 – 17.00 w małej sali gimnastycznej. II etap konkursu będzie miał formę współzawodnictwa zespołowego, które wyłoni zwycięski projekt.
Wszelkie szczegóły organizacyjne dotyczące dalszych zmagań konkursowych przekażą Wam nauczyciele informatyki.